Hledáme dostupné řešení za polovinu 2500-3000,- měsíčně.
PŘÍRODA
½ času v přírodě, na výletě, exkurze.
Děti se učí přirozeně, v pohybu, v reálném prostředí, vlastní činností.
Reakce na současný stav:
nadužívání technologií dětmi,
u dětí dlouhodobě absence zážitků v přírodě a z vlastního objevování.
Hledáme hygienicky vyhovující místo přímo v přírodě:
zpočátku pro výuku v rámci výletu 2 dny v týdnu,
do budoucna pro celotýdenní výuku.
Děti se prakticky a zároveň vědomě učí zdravému životnímu stylu:
konzumují zde pestrou, zdravou stravu bez cukru a dostatek vody,
učí se v pohybu. Jsou na vzduchu a slunečním svitu,
mají potřebný odpočinek i práci, rozvíjí svou mysl a vzájemnou důvěru.
SPOLEČNÁ PRÁCE
Děti se učí ve věkově smíšené skupině.
Děti potřebují praktické dovednosti a fyzickou práci na pozemku při budování a údržbě společného místa.
Děti se učí výrobou vlastních pomůcek, realizací svých projektů.
Pro starší děti možnost ekonomických projektů, např. nákup - příprava - prodej svačiny ostatním, pěstování bylin - prodej jejich produktů, chov slepic - prodej vajec.
Nabízíme prožitek práce, která je-li ve skupině s pocitem sounáležitosti, je vnímána jako příjemná, to vyžaduje také osobní příklad a sezónní zapojení celých rodin.
NABÍDKA ODBORNOSTÍ
Oslovujeme lektory, kteří mají rádi svou profesia chtějí své dovednosti předávat dál.
Tuto spolupráci již realizujeme v rámci kroužků v našem Komunitním prostoru Malina.
Podněcujeme tak přirozenou motivaci a vnitřní zájem. Děti mohou objevit své povolání (doslova). Mají možnost vybrat si z nabízené šíře a vydat se do hloubky.
Upřednostňujeme kvalitu před kvantitou, osvojení kompetencí před znalostí učiva, vlastní zájem před dodržením plánu.
CELISTVOST
Spolupracujeme s lidmi, kteří svou osobností, životem a hodnotami dokážou inspirovat, ke spolupráci zveme muže i ženy.
Vytváříme komunitu aktivních rodičů a širší rodiny, která je přirozenou součástí vzdělávacího procesu.
kompetence definované v Rámcovém vzdělávacím programu,
celistvost (fyzickou, psychickou, duchovní sociální).
Výuka prolíná pobyt uvnitř a venku, práci i hru, samotu a spolupráci, osobní hloubání a relaxaci. Vede k zodpovědnosti, k vědomé péči o své potřeby a respektu vůči potřebám druhých. Vybízí k zdolávání výzev. Usiluje o praktikování svobody v řádu.
SVOBODA V ŘÁDU
Povinný je ranní kruh a kruh na konci dne. Děti si zde osvojují:
plánovat a hodnotit svou práci,
komunikovat, sdílet a obhájit své potřeby, naslouchat druhým, budovat svou empatii, úsudek,
spoluvytvářet pravidla skupiny, strategie k řešení problém, diskutovat své návrhy k fungování skupiny,
nést zodpovědnost.
Pokud dítě nerespektuje pravidla, naráží na přirozené důsledky svého chování, které skupina průběžně diskutuje na společném kruhu. Jsou diskutovány také na pravidelných pedagogických poradách a v případě potřeby také v rámci spolupráce s rodinou.
Pokud dítě nepracuje ve skupině, spolu s průvodcem vybírá práci, kterou bude realizovat doma a hotovou ji předloží v daném čase.
VĚDOMÉ TECHNOLOGIE
Výše zmíněnými body mimo jiné cílíme na prevenci nadužívání technologií.
Děti se vzdělávají v prostředí, které z nich jako skupiny činí podpůrnou skupinu.
Poskytujeme odborné informace a konzultace rodinám, vedeme k vzájemné podpoře.
Ve výuce realizujeme preventivní programy. Spolupráci jsme navázali s organizací KAM.
Během výuky průvodce používá technologie cíleně k telefonování, k zachycení vzpomínky a dohledání informací, není-li to možné jinak.