NAŠE IDENTITA

budování komunitní školy

CENA

  • Soukromá škola zřízena spolkem v rejstříku MŠMT.
  • Ve skupině jsou přítomni 2 průvodci.
  • Obvyklé školné 5000-6000,- měsíčně.
  • Hledáme dostupné řešení za polovinu 2500-3000,- měsíčně.

PŘÍRODA

  • ½ času v přírodě, na výletě, exkurze.
  • Děti se učí přirozeně, v pohybu, v reálném prostředí, vlastní činností.
  • Reakce na současný stav:
  • nadužívání technologií dětmi,
  • u dětí dlouhodobě absence zážitků v přírodě a z vlastního objevování.
  • Hledáme hygienicky vyhovující místo přímo v přírodě:
  • zpočátku pro výuku v rámci výletu 2 dny v týdnu,
  • do budoucna pro celotýdenní výuku.
  • Děti se prakticky a zároveň vědomě učí zdravému životnímu stylu:
  • konzumují zde pestrou, zdravou stravu bez cukru a dostatek vody,
  • učí se v pohybu. Jsou na vzduchu a slunečním svitu,
  • mají potřebný odpočinek i práci, rozvíjí svou mysl a vzájemnou důvěru.

SPOLEČNÁ PRÁCE

  • Děti se učí ve věkově smíšené skupině.
  • Děti potřebují praktické dovednosti a fyzickou práci na pozemku při budování a údržbě společného místa.
  • Děti se učí výrobou vlastních pomůcek, realizací svých projektů.
  • Pro starší děti možnost ekonomických projektů, např. nákup - příprava - prodej svačiny ostatním, pěstování bylin - prodej jejich produktů, chov slepic - prodej vajec.
  • Nabízíme prožitek práce, která je-li ve skupině s pocitem sounáležitosti, je vnímána jako příjemná, to vyžaduje také osobní příklad a sezónní zapojení celých rodin.

NABÍDKA ODBORNOSTÍ

  • Oslovujeme lektory, kteří mají rádi svou profesi a chtějí své dovednosti předávat dál.
  • Tuto spolupráci již realizujeme v rámci kroužků v našem Komunitním prostoru Malina.
  • Podněcujeme tak přirozenou motivaci a vnitřní zájem. Děti mohou objevit své povolání (doslova). Mají možnost vybrat si z nabízené šíře a vydat se do hloubky.
  • Upřednostňujeme kvalitu před kvantitou, osvojení kompetencí před znalostí učiva, vlastní zájem před dodržením plánu.

CELISTVOST

  • Spolupracujeme s lidmi, kteří svou osobností, životem a hodnotami dokážou inspirovat, ke spolupráci zveme muže i ženy.
  • Vytváříme komunitu aktivních rodičů a širší rodiny, která je přirozenou součástí vzdělávacího procesu.
  • Zaměřujeme se na:
  • vzájemný respekt, důvěra, dobrovolnost, zodpovědnost,
  • morální hodnoty,
  • kompetence definované v Rámcovém vzdělávacím programu,
  • celistvost (fyzickou, psychickou, duchovní sociální).
  • Výuka prolíná pobyt uvnitř a venku, práci i hru, samotu a spolupráci, osobní hloubání a relaxaci. Vede k zodpovědnosti, k vědomé péči o své potřeby a respektu vůči potřebám druhých. Vybízí k zdolávání výzev. Usiluje o praktikování svobody v řádu.

SVOBODA V ŘÁDU

  • Povinný je ranní kruh a kruh na konci dne. Děti si zde osvojují:
  • plánovat a hodnotit svou práci,
  • komunikovat, sdílet a obhájit své potřeby, naslouchat druhým, budovat svou empatii, úsudek,
  • spoluvytvářet pravidla skupiny, strategie k řešení problém, diskutovat své návrhy k fungování skupiny,
  • nést zodpovědnost.
  • Pokud dítě nerespektuje pravidla, naráží na přirozené důsledky svého chování, které skupina průběžně diskutuje na společném kruhu. Jsou diskutovány také na pravidelných pedagogických poradách a v případě potřeby také v rámci spolupráce s rodinou.
  • Pokud dítě nepracuje ve skupině, spolu s průvodcem vybírá práci, kterou bude realizovat doma a hotovou ji předloží v daném čase.

VĚDOMÉ TECHNOLOGIE

  • Výše zmíněnými body mimo jiné cílíme na prevenci nadužívání technologií.
  • Děti se vzdělávají v prostředí, které z nich jako skupiny činí podpůrnou skupinu.
  • Poskytujeme odborné informace a konzultace rodinám, vedeme k vzájemné podpoře.
  • Ve výuce realizujeme preventivní programy. Spolupráci jsme navázali s organizací KAM.
  • Během výuky průvodce používá technologie cíleně k telefonování, k zachycení vzpomínky a dohledání informací, není-li to možné jinak.