Mgr. Lenka Činčalová
Lenčina kvalifikace
"Jsem učitelka 1. stupně a ráda zkouším a objevuji nové přístupy k učení. Co dobrého se osvědčí, to v praxi s dětmi využívám. Tak jsem přišla i k Hejného přístupu, který se učím uplatňovat nejen v matematice. Od respektujícího přístupu k dětem, přes diskuse, hledání řešení, vytváření schémat až po badatelskou výuku.
Jsem velmi kreativní člověk, propojuji výuku s praxí, jak jen to jde. A k tomu využívám všechny možnosti v okolí školy, ve které učím. Propojuji ráda také jednotlivé předměty a často učím venku. Záleží mi na tom, aby děti do školy chodily rády, aby je to bavilo a aby tam našly vždy něco odpovídajícího jejich zájmům.
Hodnotím zejména formativně a ke sledování pokroku dětí používám mapy učebního pokroku, triády s rodiči a zejména vnitřní motivaci.
Pracuji se silnými a slabými stránkami dětí a učím je, že chyby patří k životu. V práci se třídou využívám diskusní, výukové i komunitní kruhy. Zařazuji zde popis emocí, potřeb, osobnostních vlastností, měkkých dovedností k tomu, aby se děti vyznaly jednak v sobě, i v tom, co se kolem nich nebo ve třídě děje. A aby chápaly čím přispívají k bezpečnému prostředí ve třídě. Nebo čím ho naopak ohrožují. Společně se učíme nehodnotit druhé."