
Odpolední svobodné učení v Malině
Vlastní koncept alternativního vzdělávání pro domškoláky i děti z běžných škol.
Alternativních a svobodných škol přibývá, jejich financování bývá však obtížné a pro rodiny žel mnohdy diskriminační. Vytvořili jsme vlastní koncept, jehož silnou stránkou je/jsou:
- lektoři, kteří jsou odborníky ve svém oboru a svou profesí nadále zůstávají v praxi,
- cena, která se odvíjí od vlastního výběru,
- alternativa, která je dostupná dětem v individuálním vzdělávání i dětem z běžných škol,
- lokalita, která umožňuje dětem vzdělávat se v pohybu a přírodě,
- komunita, která vzniká společným růstem dětí, rodičů i lektorů.
Připravili jsme odpolední kroužky pro děti ve věku 6-12 let, které hravým a inspirativní způsobem přibližují svět z pohledu: biologie, matematiky, chemie, fyziky, jazyků, umění, ale také práce a dále tyto obory propojují. Společným rysem kroužků je:
- podpora čtení, psaní a počtů,
- sebepoznávací aktivity,
- sledování pokroků dítěte,
- rozvoj komunikace.
Pravidelně pořádáme interaktivní Cestopis pro děti, který doplňuje poznávání světa z pohledu zeměpisu a dějin.
Po ukončení kroužků zůstává do 17:30 dle zájmu otevřená zahrada k volné hře, přítomnost dospělé osoby bude zajištěna.
Na základě dostatečné poptávky:
- připravíme odpolední nabídku pro věkovou kategorii 12-15 let (interaktivní program nebo příprava na SŠ),
- připravíme prostory pro dopolední vzdělávání školních dětí.
Svobodná škola s prvky Kett a Montessori pedagogiky
Pokud by vznikl dostatečný zájem pojmout odpolední kroužky a podvečerní čas v zahradě jako celistvou odpolední svobodnou školu, rádi zajistíme průvodce, který by odpoledne během kroužků a podvečera děti provázel a byl jim k dispozici. Tato varianta však zvýší provozní náklady. Nyní jsme se přiklonili k ekonomické variantě. Kroužky budou časově navazovat a lektor předá děti další zodpovědné osobě.